česky  |  english
úvod výběr vhodné masáže o mně ceník kontakt

Masáže a terapie - přehled a základní info

klasická masáž

Klasická masáž je základní a univerzální masáž. Má výrazné regenerační účinky. Urychluje léčbu po úrazech. Odstraňuje či mírní bolesti svalového původu. Může být velmi uklidňující a relaxační.

hloubková masáž a myofasciální techniky

Terapeutická masáž zaměřená na odstranění bolestí, drobných blokád a omezení pohybového aparátu. Kombinuje masáž, techniku spoušťových bodů a protahovací cvičení.

masáž šíje - protimigrénová

Odstraňuje napětí šíje a uvolňuje krční páteř. Zmírňuje bolesti hlavy či rozostřené vidění.

masáž zad

Komplex masážních a jiných technik zaměřených na uvolnění celých zad od šíje až po pánevní oblast.

masáž horních končetin

Uvolňuje svaly celé horní končetiny a ramene. Pomáhá při bolestech zápěstí a loktů, brnění či necitlivosti prstů a bolestech ramen.

lymfatická masáž

Lymfatická masáž (lymfodrenáž) podporuje celkové pročištění organismu, posiluje imunitu a zrychluje regeneraci. Výborně se osvědčila při léčbě zlomenin a jizev po operacích. Má také nezastupitelné místo v prevenci žilních problémů.

relaxační masáž

Relaxační masáž je jemná a klidná masáž celého těla. Odstraňuje stres a dodává nové síly ... a je velmi příjemná:)).

Reiki

Reiki je životní energie. Tiší bolesti, posiluje naši imunitu a samoléčebné schopnosti. Uklidňuje a harmonizuje mysl. Podporuje celkový osobní růst a usnadňuje náročná životní rozhodnutí. Reiki pomáhá a jde mu to dobře:).

reflexní terapie

Reflexní terapie je účinná diagnostická metoda. Při pravidelném používání má silné preventivní účinky a pomáhá zmírnit zdravotní problémy. Využívá působení přes reflexní plošky na nohou, dlaních či uších. Je velice příjemná a osvěžující.

Havajská masáž

Plynulá a rytmická masáž hluboce propojená s hudbou. Spojuje v sobě prvky čistě relaxační i techniky hlubší práce se svaly. Svou schopností vtáhnout masírovaného i maséra do proudu masáže si vysloužila označení "královna masáží".

masáž pro těhotné

Masáž pro těhotné je šetrná masáž uvolňující svaly šíje, zad a nohou.

zdravotní cvičení

Zdravotní cvičení je vynikající metoda zdravotní prevence. Zlepšuje držení těla a celkovou pohyblivost a projasňuje mysl. Pravidelné cvičení je základ pro dlouhodobé zlepšení zdravotního stavu.

masáž vsedě na masérské židli

Uvolňující a osvěžující. Ideální do firem, na veletrhy či společenské akce. Masíruji na přenosné masérské židli přes oblečení. Masáže od 10 minut. Účinná prevence zdravotních problémů pro kancelářské profese.

Základní informace o masážích

Kontraindikace = masáž není možná

  • akutní onemocnění (horečka, nachlazení, chřipka, ...)
  • infekční a zánětlivá onemocnění
  • trombózy, otevřené rány, čerstvá zranění v masírované oblasti

Částečné kontraindikace = je potřeba se poradit

  • jakékoli závažné onemocnění - nutná konzultace s lékařem
  • křečové žíly na masírovaných částech těla - vhodné použít Reiki
  • těhotenství a období kojení - vhodná je těhotenská masáž

Jak se na masáž připravit?

  • minimálně 1 hodinu před masáží nejezte
  • sundejte si řetízky, prstýnky, náramky a hodinky
  • pokud to jde, osprchujte se
  • nepijte alkohol!

Jak masáž probíhá?

Na začátku probereme důvody, které Vás přivedly (např. konkrétní zdravotní omezení či chuť relaxovat), dále Váš zdravotní stav s ohledem na možné kontraindikace. Poté vybereme proceduru a pustíme se do ní. Konzultaci s Vámi beru jako zcela zásadní část masáže, aby to celé k něčemu bylo.

Relaxační masáž probíhá spíše beze slov, abyste se do ní co nejlépe ponořili.

U zdravotních masáží Vás více povedu a budeme se věnovat správnému dechu, cílenému uvolnění svalů a dalším užitečným technikám. U těchto masáží na závěr probereme možnosti, jak postupovat dále.

Co dělat po masáži?

  • pijte (vodu, čaj, nesycené neslazené minerálky; NE alkohol)
  • odpočívejte (Vhodná je příjemná procházka nebo jiná nenáročná činnost. Podpoříte tím lymfatický systém a výsledky masáže budou lepší.)
  • držte promasírované svaly v teple
  • pracujte se svou myslí (Uvědomte si, jaké změny nastaly, které části těla jsou uvolněnější. Vracejte se v mysli k příjemným pocitům vyvolaným masáží.)

Jak často chodit na masáž?

  • V případě zdravotních problémů jednou týdně, dokud nedosáhneme zlepšení.
  • U preventivních masáží zhruba jednou za měsíc.
  • U masáží relaxačních tehdy, když to potřebujete nebo chcete.
  • U sportovní masáže před a po sportu.
  • Vždy je ale důležitý vnitřní pocit, že na masáž skutečně chcete jít.
klíčová slova: havajská masáž brno, havajská masáž praha, Lomi Lomi, filozofie Huna, Havajské ostrovy, masáž předloktím, mobilní havajská masáž
anglická verze těchto stránek: www.massagetherapy.cz
design a obsah: Miroslav Vojtek
Všechny texty na těchto stránkách jsem zpracoval sám na základě vlastních zkušeností, diskusí se svými učiteli a studia literatury. Pokud je chcete použít, uveďte vždy autora.